vardag och helg och det emellan.

Såhär i semestertider går dagarna fort och jag har knappt koll på om det är vardag eller helg. Det spelar ju ingen roll, fast jag blev lite sur igår när jag tänkt köpa blommor och upptäckte att blomaffären stängt tidigt pga lördag. Liksom? 
 
Här hemma gör vi inte så mycket, det blir mest att vi turas om att roa Gerda medan den andra gör något vi tycker är roligt. Jag går och badar/solar/åker på loppis och M spelar dart/gör fotbollsgrejer/spelar pingis. Typ så. Vi borde väl försöka hitta på fler trevliga grejer utanför hemmet, men det är så bekvämt att vara i hemmet när man har en bestämd ettåring. Men i fredags var vi iallafall i Falköping (Ostaffären närmare bestämt) tillsammans med Gerdas farmor, mormor och gammelmormor. Det var trevligt! Speciellt för modern och fadern, Gerda hade nog lika gärna varit hemma. 
 
Jag tycker allt att Gerda är ganska kinkig nu för tiden, iallafall så fort jag finns i närheten. DÅ ska det klängas, gnällas och snuttas. Lite tröttsamt. Överhuvudtaget så kan jag sällan sitta ner när jag är med Gerda, inte utan att hon ska komma och dra i mig. M kan minsann ligga i soffan och kolla på teve medan hon leker på golvet, men inte jag. Haha, jag försöker att inte vara bitter! 
 
 
När jag vill få extra semesterkänslor sätter jag mig utanför sommarstugan och dricker kaffe! Som att komma bort fast stanna hemma, hur bra? Och just nu blommar linden precis över fikaplatsen! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0