midsommar!

I år blev det midsommar i Orunga! Det var flera år sen sist, så det var trevligt även om vi inte har några storslagna traditioner precis. 
 
Far i huset hade i år hand om pyntandet av midsommarstången, så vi barn fick ju såklart hjälpa till en sväng. Jag har aldrig pyntat en midsommarstånt förut fast jag är så gammal, så det var ju en stor händelse i mitt liv (jag räckte fram buntar med björkris till pappa). Vid ett åt vi en klassis midsommarlunch med jordgubbar OCH rabarberpaj till efterrätt, lycka! Gerda älskar visst sill med gräddfil, först fick hon smaka av mig och en stund senare åt hon en god del från sin mormors tallrik också. Knäpp. 
 
Vid tre gick vi upp till muséet för själva midsommarfirandet. Prick vid samma tid så började det regna. Men det var skojigt att dansa ändå! Jag hoppas att Gerda har lärt sig att gå till nästa gång, för hon var tung att kånka runt på! Vid klokan fyra och dansandet var slut slutade det att regna och började att ÖSREGNA istället. Vi struntade i fikat och gick hem istället. Vi tyckte regnet var lite misär och vi blev genombåta trots regnjackor och paraply, men en som tyckte det var skoj, det var Gerda! Jag har aldig sett ett sånt strålande barn som när hon stack ut huvudet från vagnen. Det var skojigt att bli våt tyckte hon! En sån attityd skulle man ha gentemot regn.
 
Så när vi kom in igen spelade vi spel en stund och fikade lite till innan hemfärd. Gerda sov bara en kort stund på förmiddagen, så hon somnade typ rekordsnabbt ikväll. Skönt. Jag är också galet trött, midsommar är tydligen ansträngande.
 
 
Bildbomb från dagen:
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0