söndagskväll.

Söndagkväll, ännu en föräldraledig vecka har gått (nästan så att jag kan börja räkna ner dom, men usch det vägrar jag göra) och den har varit väldigt trevlig. För ovanlighetens skull har vi sysselsatt oss ganska bra nästan varje dag. Vi (alltså Gerda och jag) har träffat flera olika vänner på promenad-fika-dejt och i torsdags var vi Nolhaga och träffade föräldragruppen! Förutom det har det varit varmt väder och några trevliga regnskurar och jag har köpt hem massor av jordgubbar. 
 
Det har varit skönt att ha saker att göra i veckan, för Gerdas sömn dagtid har det varit dåligt med. Sisådär 25 minuter nästan varje dag. Förutom i måndags, då somnade hon inte på förmiddagen (vi var i väg och handlade) och sov i flera timmar efter lunch. Det fick mig att planera att få henne att vara vaken till efter lunch. Det gick mycket dåligt. I veckan har jag lärt mig att bästa receptet för att barnet ska sova gott, är att starkt önska att barnet inte ska somna än. För ja, när Gerda fått dom där stärkande 25 minutrarna på förmiddagen, så har hon inte velat somna på eftermiddagen sen. Så ganska många gånger har Gerda fått titta på Babblarna medan jag druckit kaffe. Och kanske även när jag lagat mat och sen diskat efteråt. Babblarna alltså, vilken grej. 
 
I eftermiddag har jag äntligen fått en liten paus för mig själv. Jag har druckit kaffe ifred, solat en stund, sprungit och badat i sjön. Det var skönt! 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0