10 månader

 
 
Den här lilla plutten har fyllt tvåsiffrigt! Som tur är pratar jag om månader och inte om år, men det är väl bara en tidsfråga. I veckan har jag träffat flera pyttesmå bebisar (bland annat Gerdas nyaste syssling!) och det är ju galet vad mycket som händer på bara några månader! Från en hjälplös nyfödd till det här. . . 
 
Förra veckan var vi på BVC och då vägde Gerda lite över 11 kg och var 72 cm lång. Hon blev alldeles godkänd på läkarbesöket, tog upp en liten papperstuss med pincettgreppet och slog två leksaker mot varandra. Åh, vilket genibarn! 
 
Just nu är det som att jag har en liten hund, Gerda kryper efter mig vart jag än går ungefär. Om hon inte får sitta och smaka på kattmaten förstås, det är väldigt skojigt. Gerda är väldigt mammig just nu när jag är i närheten, det är lite smått drygt tycker jag ibland. Men hon är dssutom väldigt gosig med mig - och det är ju gosigt! 
 
Gerda har lärt sig att resa sig upp mot möbler (och allt annat man kan ha som stöd, andra barn tex), det är väldigt opraktiskt kan jag tycka. Hon når ju precis allt! En annan ny grej sen förra månaden är att hon har börjat sova bättre på kvällarna! Dom senasta dagarna har hon inte vaknat från att hon somnar vid typ sju tills vi går och lägger oss vid tio-tiden. Peppar peppar, men det känns ungefär som himmelriket för mig! Att få slappa vid teven ostört liksom, wow! Dock har den friden ett pris, istället har hon börjat krångla i vagnen. Hon ska upp på alla fyra och helst ställa sig upp. Det är farligt och väldigt drygt när vi är iväg. Jag längtar tills det blir så varmt att vi kan skippa åkpåsen i vagnen, då blir det lättare att spänna fast henne. Förhoppningsvis slutar hon med såna dumheter snart. 
 
Annars är det mesta sig likt. Mat är gott och allra godast när hon får äta själv. Amningen fortsätter vi med ett tag till verkar det som. Dagarna går himla fort just nu, vi vaknar vid cirka 06.00 och sen är det äta-sova-leka ungefär hela dagen!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0