i egen säng.

Igår morse fick jag ett ryck och möblerade om i sovrummet. Gerdas bedside crib flyttades ut och in kånkade jag hennes "stora" säng istället. Anledningen är att jag inte vill att Gerda ska krypa ur sängen om hon vaknar på kvällen. 
 
Så igår kväll påbörjade jag försöker att få henne sova i sängen. Jag tänkte att jag skulle lägga i henne där när hon somnat, bara det tog sin tid och sen vaknade hon förstås när jag flyttade henne. Hon tyckte det var väldigt skojigt i sin nya säng och ville busa en lång stund. Japp. Men någon minut innan kl 21 somnade hon! Hurra! 
 
 
Ikväll gick det fortare att somna! Skönt. Idag har jag sytt en sovorm (mer om det senare kanske.  . .) till sängen och jag har även köpt grejer till ett spjälskydd. Kanske blir det några färre bulor då! 
 
 
 
Och på tal om bulor.  . . ! Gissa vem som kröp ur sängen ikväll?? Just när jag börjat anstränga mig för att hon inte ska göra det, vilken ironi? Som tur var gick det bra, mitt ben dämpade fallet (stod precis intill sängen men vände bort blicken 2 sek) och efter en stunds chock var hon glad igen.  Jaja, det känns som det är en milstolpe i föräldrakarriären! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0