födelsedagen.

Det var tur ändå att Gerda inte är stor nog är förstå att det var hennes födelsedag, samt att det inte var min födelsedag, för dagen började inte så bra för mig. Först vaknade Gerda 05.15, vilket är alldeles för tidigt! Allt innan klockan 06 påverkar humöret tycker jag. Sen skulle jag äta frukost medan M och Gerda var i duschen, och mitt i ljuvaste frukostfriden bestämmer sig katten för att spy över hela golvet - tack!! Samtididgt jäste mina kalasbullar och jäsningen verkade gå dåligt och det gjorde mig också på dåligt humör. 
 
Jag tycker att det är trevligt att ha kalas i lagom storlek, men det blir helt klart lite bökigare när man har ett litet barn som älskar att stöka ner och vill ha uppmärksamhet. Man får minsann vara bra på att förbereda allt som går. men det är ju liksom ingen idé att förbereda genom att städa och plocka undan dagen innan, det får man göra precis innan så det inte hinner bli stökigt igen. Jaja, det var ju ingen nobelmiddag vi skulle ha och Gerda somnade en stund innan firandet, så jag kunde plocka undan!
 
 
Här var kalasgästerna! 
 
Gerda vaknade när vi fikat färdigt, då fick hon eget mellanmål.
 
Hennes bordskick medförde att alla stirrade såhär.
 
 
När kalaset var slut roade sig Gerda med sina nya saker en stund innan tidig läggdags medena jag försökte vila. Ett gäng med klämmisar var väldigt skojiga! Vilket barn behöver leksaker liksom. Efter kvällsgröten somnade Gerda ganska snabbt. Tror jag det, när man vaknar så okristligt tidigt! Rfter den ettårs-dagen var det skönt för mor och far att slappa i soffan resten av kvällen.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0