hurra för ettåringen!

Idag har vi en ettåring! Det var ju precis alldeles nyss som hon låg sådär på mitt bröst alldeles nyfödd. Fast samtidigt så har det ju gått cirka hundra år. Jag har verkligen börjat förstå vad folk menar med att tiden beter sig konstigt när man har barn.
 
 
 
 
Gerda började dagen med att vakna 05.15. Hon möttes tyvärr inte av hurrarop då. Det blir såklart lite firande, Ms familj kommer över i eftermiddag. Förutom Gerdas födelsedag tycker jag att vi även ska fira att jag och M har överlevt ett helt år som föräldrar. Gerda struntar nog ganska mycket i sin födelsedag just i år. Hon vill äta och sova som vanligt och det bästa för henne är att få en vanlig, mn extra bra dag!  
 
På Gerdas första födelsedag förra året var vi på BB-hotellet och vilade. Jag skickade sms till alla jag kände om att det hade kommit en Gerda, det kändes såååå bra att äntligen få göra det. Ute var det strålande sol och jag har för mig att M fick gå och köpa glass. Annars minns jag att jag åt sån sjukt god rabarberkompott nere i hotellets matsal till kvällsmaten. Haha, själva Gerda minns jag faktiskt inte så mycket av den första dagen. Jag tror att hon låg på mitt bröst och övade på att äta mest hela dagen. Hm, kanske är det inte så mycket som har förändrats på det här året ändå . . . ?
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0