sluta amma?

Jag har blivit ganska sugen på att sluta amma. Just nu är Gerda och jag i ofas, jag vill amma lite och Gerda vill amma ganska mycket. När hon är trött och gnällig och ungefär så fort jag sätter mig i fåtöljen. Men framför allt är det nätterna jag tröttnat på, jag vill sova ifred och kunna röra mig hur jag vill i sängen. Det allra mest avgörande är dockm att Gerda helst ligger och nyper mig i bröstvårtorna sena kvällar när hon har svårt att komma till ro. Alltså nej säger jag och hon blir jättearg när hon inte får. Typ gallskriker. Och jag vill ha min kropp för mig själv såpass mycket att mitt barn inte får nypa mig till söms. 
 
Jag vill sluta amma med jag orkar nog inte. Hur göra liksom? Det känns som att det får vänta till sommaren när M är ledig, så att han kan ta hand om henne på natten. Det måste jag samla mod till.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0