sluta sova?

Just nu funderar jag på om Gerda tänker sluta sova ordentligt på dagen. Den senaste veckan har Gerda inte bjudit på mycket sömn under dagarna. Dock har hon sovit lugnare på nätterna, och det är ju skönt. Men det är absolut skönt när hon sover bra på dagarna också. . . Det hade väl varit okej om hon ändå varit ett glatt barn hela dagarna, men jag upplever att hon är en smula gnällig och besvärlig när hon vaknar efter alldeles för kort tupplur. Jag vet inte hur många mil jag har gått i värmen, men hon är nästan alltid så nöjd i vagnen (även om hon vägrar somna), så det känns värt det. Jag är hellre fysiskt trött än psykiskt matt pga gnälligt gnäll liksom. 
 
Men jo, det känns faktiskt helt okej för mig om det blir några grader svalare nu. Idag ville Gerda inte sova middag utan var Gerda vaken från 11.00 till 18.00. Det gick bra eftersom vi var på kalas hos hennes farmor och farfar och hon fick massor av uppmärksamhet. 
 
Men ärligt talat så bävar jag lite inför en lång vecka hemma om hon tänker vara vaken sådär varje dag. . . 
 
 
 Buhu, titta, Gerdas fötter ser inte ut som bebisfötter längre - hon ser ut som ett barn! Sorgligt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0