sömnig dag.

Nedan beskrivs en besvärlig dag i en mors liv:
 
Hej och hå vilken seg dag vi har haft. Efter en dryg kväll igår (Gerda hostade så att hon spydde ner sängen samt snuttade på mig säkert 2 timmar i sträck) så har jag varit riktigt trött idag. Ville bara vila ute med en bok, och det gick sådär. Imorse/förmiddags ville Gerda inte somna och sova den traditionella halvtimmen. Igår när M var hemma sov hon ju minsann tre timmar på förmiddagen, denna orättvisa. Iallafall, eftersom Gerda inte sovit så blev hon ju snart ganska gnällig. Hon fick hålla ut över en tidig lunch och efter tolv gick vi ut och Gerda somnade snabbt, uppenbarligen utmattad.
 
När vi kom hem hann jag hänga tvätt, tvätta golven samt (tack och lov) dricka en kopp kaffe med kaka innan Gerda vaknade med ett missnöjt tjut efter bara en timme. Klockan var bara halv två och jag pallade inte ha en vaken och gnällig bebis hela eftermiddagen, så jag gick ut på grusvägarna igen och hoppades att hon kanske skulle somna om. Tänka sig att det gjorde hon, jag blev nästan chockad. När vi kom tillbaka till våran väg skulle jag ta med posten och råkade smälla lite för högt i brevlådan. Gerda vaknade. Den här gången med ett stort leende, så jag gav upp och vi gick in. Där var Gerda nöjd ca 3 minuter innan hon blev arg/ledsen och började gnugga sig i ögonen. Alltså. . . !! Vi fördrev iallafall tiden en stund med mellanmål och sen fick jag försöka vara så skojig jag kunde. Gerda tyckte mest jag var tråkig, om jag inte hade båda brösten framme hela tiden. Så därför packade jag på oss kläderna igen och gick ut en fjärde promenad för att fördriva tiden innan läggdags. Gerda blir alltid nöjd i vagnen om den rör sig, så därför är den lockande att använda även om jag spyr på att promenera ibland. Som tur var träffade vi på Gerdas gammelfarbror och -faster framme vid gården, så vi kikade runt i deras trädgård en stund. 
 
Sen gick vi hem och Gerda fick middag och kvällsgröten som efterrätt. Efter det fick Gerda lite ny energi och lekte för sig själv en stund, men sen besätmde jag att det var läggdags eftersom jag nu var utmattad och såg fram emot att äta tacopaj ifred utan att dela med mig. Efter att ha varit trött och gällig hela dagen hade Gerda massor av energi när hon väl hamnade i sängen. Jag slet mitt hår inombords, jajamen. Efter en dryg stund, och lite våld, somnade hon dock och nu har jag ätit. Jag känner att jag behöver godis. Jag räknar pessimistiskt med att Gerda vaknar ca 21.30 och vill snutta/hosta några timmar. Tack hej. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0