påska!

Idag är det påskdagen och ikväll ska jag jobba och imorgon också. Men det gör inget, för jag har hunnit ha två dagars trevlig påsk!
 
I fredags var jag på utflykt till Halmstad heela dagen med mor, far och Lotta! Vi hälsade på Maja som flyttat ihop med en karl en bit utanför Halmstad, på landet! Det var en väldigt mysig dag. Först gick vi husesyn och drack te i nya hemmet. Sen åt vi massa mat på restaurang och medan Maja åkte och övade med sin kör, kikade vi i affärerna en stund. Jag köpte rosa sneakers och två klänningar! Kl 16 satte vi oss i kyrkan och lyssnade på Majas kör som sjöng vackert på latin om Jesus lidande denna långfredag. Det är inte ofta jag går i kyrkan en sån dag! När det var slutsjunget åkte vi tillbaka till Majas hem och hennes nya svärmor tog med oss på en tur i det lilla samhället, medan värdparet lagade mat. Vi fick se skolan, affären och pizzerian så nu vet jag att Maja bor tryggt och bra! Sen år vi en goood middag och kladdkaka till efterrätt. Vi stannade till nästan nio, så jag var hemma glest halv elva! M och Gerda hade överlevt dagen hemma och allt var lugnt.
 
Huset!
 
Utsikten!
 
Rosa skorna!
 
Igår var en lugnare dag, på eftermiddagen åt vi påskmat hos Gerdas farmor och farfar tills magarna hade fyra hörn. Ändå gick det ner lite påskgodis hemma i soffan på kvällen! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0