våren <3

Äntligen vårdagar! Skulle egentligen jobbat kvällspass idag, men fick byta pass till tisdag och det var ju ibte synd precis! Idag har det varit riktigt varmt, nästan ligga-och-sola-väder. Gerda har lekt i sandlådan och jag har planterat några penséer (och släng alla gamla vissna ljung). Måste köpa fler dock, jag vill ha massor vårblommor! 
 
M har också varit hemma en del idag, så i eftermiddags fick jag en stund i solen på altanen med nya tidningar jag inte hunnit läsa. Ganska härligt. Dessutom gjorde jag tacopaj till kvällsmat och tog en springtur medan den var i ugnen. Och som pricken över i:et så sover Gerda just nu i sin EGEN säng i sitt EGET rum och hon somnade SJÄLV! Japp, idag har jag möblerat om i sovrummen och jag drömmer om nya ljuva tider när det gäller läggningar och sömn. . . Drömma går ju! 
 
Sandlådan! Tänk om hon kan leka här medan jag sitter och solar? Måste skaffa solstol till framsidan! 
 
Gerda valde vårmössan idag såklart. 
Isen smälter, hurra! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0