varma semesterdagar.

Nu när M har börjat jobba är Gerda och jag mest själva, såklart. Både värmen och min trötthet är lite begränsande tycker jag, är sådär sugen på utflykter. Har nästan tröttnat på att bada och det är oftast för varmt för att greja ute hos oss. 
 
Så vad göra? Jo, vi måste ju röra på oss så därför tar vi en tur med vagnen en eller två gånger om dagen. Gerda har börjat gilla vagnen igen. Ibland, vissa sträckor. För varje gång måste vi absolut svänga ner mot gården där farmor och farfar mfl bor, där det finns gunga och en sandlåda (roligare än våran, tydligen) finns. Där stannar vi en stund och leker och om Gerda har tur dyker det upp någon hon känner! Oftast knycker vi bär i gammelfasters trädgård också.
 
Vi måste absolut gå bort till faster Andrea också, särskilt nu när Gerda upptäckt att det finns en lekstuga där! Visserligen möblerad än så länge, men det verkar kvitta för Gerda. 
 
Så ja, det är det vi gör på våra utflykter. Gungar, gräver och våldgästar släktingars trädgårdar och lekstugor! Härligt tycker Gerda. Sen brukar det gå 100 år att gå hem igen och inte sällan får jag kånka hem på barnet. . . 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0