juldagarna.

I år blev det en lång, ledig jul! Den började nog egentligen i fredags eftermiddag när Gerda och jag åkte till Ornunga för pyjamasparty med Lotta! Vi hade egentligen inte tänkt stanna så länge, men på lördag morgon fick jag ett sms från M att han hade spytt på natten. Hemfärden avblåstes och jag åkte inte hem förrän söndag förmiddag och Gerda fick stanna kvar och leka ändå till söndag eftermiddag! 
Och det blev ju trevligt, i lördags gjorde syskon och jag massor av julgodis och bakade grisar. Och Lotta och jag hann både se på Ensam Hemma 1 och 2, så julkänslan blev ju total! 
 
I söndags var jag dock tvungen att åka hem och greja inför julen så det gjorde jag. På eftermiddagen åt jag gröt och skinka hos svärföräldrarna och för lämnade pappa av Gerda efter en stund. 
 
På julafton åt vi som vanligt frukost och delade ut julklappar hemma hos svärföräldrarna. Sen bar det av till Ornunga för jullunch med alla kusiner! Det var trevligt, god mat och inte mindre än två nya bebissysslingar till Gerda. Efter det såg vi på Kalle ( fast jag smet och gick promenad efter Musses vykort) och åt gröt och skinka igen, innan vi styrde hemåt.
 
Det RIKTIGA julfirandet skulle vi ju ha på juldagen när mamma slutade jobba och Maja och Sebbe kom från Halmstad. Så det blev en till dag i Ornunga med julmat och så massor av julklappar! Gerda fick playdo i första paketet och föredrog att sätta sig och kavla kökets stillhet framför att delta i hela julklappsutdelningen. Fast en stund var hon duktig och hjälpte Kalle att dela ut paket! 
 
På kvällen bestämdes det att jag och Gerda skulle stanna kvar för att umgås mer med alla långväga mostrar. M åkte hemåt för lite julefrid. Gerda fick massor av uppmärksamhet av alla och idag efter lunchen  så åkte vi trötta och nöjda hemåt. Nu blir det skönt att ha några vanliga dagar hemma faktiskt. Men trevligt har vi haft!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0