mer om magen.

Nu minsann tycker jag tiden flyger fram. Varför går inte vecka 7-15 lika snabbt undrar jag? Nu är jag halvvägs genom vecka 34 och jag blir typ chockad minst en gång om dagen när jag tänker på att bebisen snart är här, typ max sju veckor kvar! 
 
Jag har inte alls börjat förbereda mig, mer än genom att vila så mycket som möjligt nu när jag är ledig. Efter jul och nyår tänkte jag börja tvätta bebiskläder, packa BB-väska och ta fram min fina moses-korg. Jag har knappt tänkt en tanke om själa förlossningen, jag tänker mest på att jag hoppas det blir på en praktisk tidpunkt! Jag skulle inte gilla att åka hemifrån på natten när Gerda sover till exempel, nästan så att jag isåfall vill ringa en taxi och lämna M hemma med Gerda tills hon vaknar. Det är många knäppa tankar som tänks, jag antar att bara det är en del av förberedelsen. . . 
 
Annars mår jag ganska så bra! Trött såklart och snoozar gärna framför teven både morgon och eftermiddag. Däremot sitter jag gärna uppe länge och virkar! Jag sover ganska gott men får ont i kroppen och vaknar npgra gånger av att jag måste vända mig. Jag älskar min gravidkudde!! Jag har börjat bli svullen om fötterna och får underkasta mig stödstrumpor om jag ska vara uppe mycket och såklart ha fötterna på fotpallen. 
 
Imorgon ska jag på ett extra besök till MVC och mäta magen eftersom min "kurva" såg lite konstig ut pga att magen växte väldigt mycket förrförra gången jag var där. Så det blir spännande att se!
 
 
Såhär såg magen ut i vecka 32
 
 
 
Innan MVC.besöket imorgon ska jag på julfrukost på jobbet! Det ska bli mycket trevligt! Det är kul att göra lite skojiga sociala aktiviteter också innan bebisen kommer. Inte bara sitta i soffan, det blir det väl en del av sen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0