åka pulka.

I lördags var Gerda och jag i Ornunga och stannade över natten! Det var jättefint väder! Lotta jobbade, men kunde sluta tidigare så då hann vi ut och åka pulka. Vi testade både backen bakom huset och backen på skolgården. Skolgårdens vann i min smak, där var det redan uppåket och man slapp pulsa uppför backen igen. 
Det var första gången Gerda åkte pulka! Hon var lite tveksam först men sen tyckte hon det var riktigt skojigt! Så en pulkabacke skulle vi haft bakom huset.  . . 
 
Gerda somnade snällt på kvällen och då hade jag och Lotta filmkväll med popcorn och jorden-går-under-film. Så mysigt! Gerda vaknade tidigt på morgonen, men det fick jag väl ta. Vi åt frukost och sen åkte vi hem när både mamma och Lotta åkt till sina jobb (resten av familjen sov fortfarande). 
 
Resten av söndagen hade vi lagom lugnt och tråkigt hemma! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0