Kalle ta studenten!

I fredags var det studentdag och Gerda och jag för till Ornunga såklart! Gerda blev väl omhändertagen och lekt med av moster Stina och gammelmormor, så att jag kunde hjälpa till att pynta inför kalaset, med blommor och ballonger!
 
 
 
Lite senare dök även moster Maja och M upp och vi åt en snabb lunch innan det var dags att åka mot skolan. Det var såå varmt ute, så M stannade hemma med Gerda som fick en vilostund.
 
Tänk att det är nio år sen jag tid studenten på Sundlergymnasiet! Det var en rolig dag vill jag minnas och jag blev lite snyftig när jag hörde min gamla lärare i omvårdnad hålla tal till sina studenter. Dock var det skojigt att föreställa sig Kalle som en peppad och skrålande student - det är inte hans stil liksom, hehe.
 
 
 
När vi pussat på Kalle och hängt blommor om halsen åkte vi hemåt igen och fixade innan släkten kom. Kalle tog raskt av sig kavajen och bytte till shorts, förståeligt!
 
 
Gerda tog en powernap i Majas knä i väntan på maten. Så här hon aldrig somnat för, men det var tur att hon gjorde det så hon orkade leka resten av eftermiddagen och kvällen! När hon vaknade åt hon dessutom massor av mat, så det tillförde nog också en del energiskukke jag tro. .   Hon hade iallafall väldigt skojigt med att sparka boll med pappan och sysslingarna! Så jag fick prata ganska ostört med fastrar och kusiner, skönt!?
 
 
 
 
 
När efterrätten var uppäten började släkten dra sig hemåt och istället dök Kalles vänner upp för efterfes. M tog med sig Gerda hem över natten och jag umgicks med Maja och bevakade Kalles fest (inte för att det behövdes. . .). Vi tog en välbehövlig promenad, åkte och tog ett kvällsdopp, åt grillad korv med bröd som det bjöds på och sen kollade vi en film! Ja, det blev en ovanligt sen kväll för tant Lisa! 
 
Men man har ju bara en bror som tar studenten liksom.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0