sista helgen i maj.

Nästan hela veckan och nu hela helgen har jag jobbat. Det har varit varmt och svettigt och tröttsamt. Som jag ser fram emot två lugna och lediga dagar! 
 
Men förra helgen, sista helgen i maj, var trevlig! Då var vi i Ornunga och firade pappas födelsedag och morsdag! Maja kom hem också så det var himla festligt. 
 
På lördagen, efter all mat och efterrätt, åkte vi till.djön och badade. Det var Gerdas första dopp för i år och dessutom första gången i Ornungasjön! Hon älskade att bada. Hon ville faktiskt aldrig gå upp och jag fick i princip släpa hem henne.
 
 
 
När Gerda somnat och vi ätit kvällsmat ute på altanen så gick Maja och jag promenad i skogen igen. Det var massor av myggor och Maja njöt inte eftersom myggor älskar henne. Jag är nöjd med min lott i livet där, myggor gillar inte mig alls. 
 
 
 
 
Det är helt okej med sommarliv! Bara jag slipper jobba. . . 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0