som farbror Melker.

Jag har en trött period just nu, blir så av jobbet och värmen och dessutom minns jag inte när jag fick sova färdigt sist? 
Iallafall, i eftermiddags efter jobbet tänkte jag lägga mig i solstolen och snooza en stund medan Gerda var uppslukad av Babblarna på teve. Men det barnet kan lukta sig till när mor slappnar av och vilar, så snart hade jag henne på ryggen. Hoppande m, såklart. Sen hittade hon ett gammalt blåbärsris som hon började kittla mig med. Det var tortyr! Jag var så trött och kittlig och orkade varken skratta eller gråta. Jag kände mig exakt som farbror Melker när han bara vill sova i hängmattan och alla barnen kommer och attackerar.  . . 
 
 
 
 
Nån gång ska  jag väl få vila, dock inte idag! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0