långsam väntan.

Åh denna väntan efter våren. Har någon nånsin längtar så mycket efter värme och grönt gräs? Knappast jag iallafall. 
 
Det har varit en seg vecka, Gerda har varit förkyld och därmed både klängt och matvägrat. Jag har vabbat min första dag (igår) och det var inte alls så glamouröst. Jag kan tänka mig att prova igen om några år när Gerda kan tänka sig att sitta och kolla film och äta glass hela dagen, det kan jag tänka mig är ett trevligt vab. 
 
Så idag såg jag från emot att gå till jobbet igen! Trots att jag blivit smittad av Gerdas snor och hade huvudvärk, efter denna veckan är jobbet semester. Japp, jag längtar efter att göra något själv, utanför hemmet. Tålamodskontot behövs fyllas på! 
 
Jaja, nu blir det en helg i Ornunga med Maja-besök och kusinkalas. Det blir nog trevligt!
 
 
 
Jag har inte sagt att snön inte är fin - men kom igen, det är ju mitten av mars! 
 
Och jag vill sitta på min altan!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0