skrindan!

Igår tipsade mamma mig om att köpa en skrinda hon sett på Jordnära. Jag har aldrig tänkt på en skrinda innan men när jag tänkt på det en stund så insåg jag att vi MÅSTE ha en skrinda till Gerda! Så Gerda och jag tog en tur till Jordnära i förmiddags, det var ändå massa annat jag tänkt köpa där. Det blev ett rejält lass i bilen med skrindan, jordpåsar och blommor! Jag fick gå två gånger med kundvagnen, men det gjorde inget för Gerda var snäll hela tiden!
 
Jag ville såklart skruva ihop skrindan bums, så jag gjorde ett försök som säkert hade gått böter om inte Gerda varit så närgången i sin vilja att hjälpa till. Det slutade med att svärfar fick rycka in och åtgärda ett misstag, men efter det gick det snabbt att få ihop den (kanske pga att Gerda var inne med M då. . . ) och vi tog en provtur till Andrea och William för fika! 
 
Skrindan kostade en slant men bara efter idag tycker jag den var värd det! Gerda och William tyckte det var så skojigt! M fick gå många varv runt runt. Jag hoppas såklart att Gerda sitter i den lika nöjd hela sommaren, det skulle ju underlätta livet en del faktiskt! 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0