sommardag och syrén

I lördags var Gerda och jag i Ornunga och sov över till söndag. Det var en alldeles fantastisk trevlig sommardag! Vi fikade x2, lekte på skolgården, tittade på fåren, lekte med vatten på altanen och allt var allmänt mysigt.
 
 
 
 
 
Men det bästa var promenaden jag gick när Gerda hade somnat. Jag gick en väg som Maja och jag gick sist hon var hemma, vi hade aldrig gått där men det var jättefint! Den här gången var det ännu finare och jag gick längre längst hagarna än vad vi gjorde sist. Då fick jag syn på en jättestor, gammal Syrénhäck och ett lika gammalt blommande äppelträd. Det var så himla fint och mystiskt. Det låg en gammal jordkällare intill så det har antagligen legat en stuga här för massor av år sen. Det var så fint vilket som! 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0