halvvägs.

Nu minsann har den här graviditeten gått halva tiden! Typ ungefär. På ett sätt känns det som 100 år kvar av graviditeten och samtidigt som kort tid kvar jämfört med den som redan har gått. Vecka 6-15 är ju såå långtråkiga enligt mig.
 
I början av månaden gjorde vi ultraljud och det gick bra, vi fick inga bra bilder dock pga rörlig bebis. Men alla fingrar och tår med mera verkade sitta där det skulle och det är ju det viktigaste. 
 
Jag är trött, min energinivå är inte alltför hög. Borde nog börja med järntabletter. Det går ganska bra på jobbet, faktiskt är det hemmadagarna med Gerda som är mest ansträngande för både kropp och tålamod. Hon är i en osmidig fas, knappt inga aktiviteter flyter på utan att jag måste tjata och övertala och springa efter. En promenad fram och tillbaka till gården gör mig ganska ofta gråtfärdig. Så är livet med tvååringar antar jag. Det är inte helt lätt att få till en stunds vila precis. 
 
Men iallafall. Bebisen har börjat sparka och röra sig mycket nu! Det är mysigt. Det är inte så ofta annars jag hinner tänka på vad som finns i min mage liksom. Men nu är det bara några veckor kvar tills man börjar nedräkning, det kändes så runt vecka 25 sist vad jag kommer ihåg. . . 
 
 
 
Magen idag! Helt klart mer mage än med Gerda i samma vecka. Tror jag?!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0