chokladbollar och kantareller.

I lördagskväll åkte jag och Tage själva till Ornunga för att umgås. Det var välbehövligt att åka iväg själv faktiskt. Lotta och jag trotsade åskan bakom kogen och tog en snabbt dopp i sjön, och visst drog åskan iväg så vi hade med gott samvete kunat bada länge! Men Tage satt ju dessutom och väntade.
 
Rftersom Lotta fått för sig att det kanske var sommarens sista varma kväll så var vi tvungna att grilla. Kalle fick sköta grillen, fine by me. Sen svängde vi ihop massa chokladbollar som vi åt medan vi kollade på Matilda på Netflix, helt en filmkväll i min smak. Tage sov okej så det var inte hans fel att jag missade slutet. . . Att man ska bli så trött på kvällarna! 
 
 
 
Jag fick en lung morgon med bara Tage och Lotta gjorde pannkakor! Sen gick vi en långpromenad innan Gerda och M anlände. Då åkte vi ut i skogen och letade kantareller! Tack vare Lotta hittade vi mycket och dessutom hittade vi lekplats mitt ute i skogen? Hur knäppt.
 
 
 
 
 
 
 
 
På eftermiddagen åkte M hemåt för att fira sin sista semesterdag genom att spela dart, så då ägnade jag mest tid åt Gerda. Hon har blivit såååå mammig sen vi började potträna. Iallafall, vi gick ut promenad med våra barnvagnar och tittade på Madicken. Efter att ha ätit en god kantarellsmörgås blev det hemfärd! Två av två barn somnade, så jag njöt av en lugn bilfärd!
 
Imorgon börjar Magnos kl 06 och Gerda ska till förskolan. Kära vardag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0