Tage 6 månader.

För några dagar sen blev Tage ett helt halvår! Ett halvår är ju väldigt länge och tänk att vi fått ihop livet med två barn.Mest jag, och nu tror jag snart att M ska få prova på att umgås med båda barnen samtidigt lite mer. . .
 
Nu har det blivit fart på Tage! Jodå, med hans mått mätt. Han vill jämt ligga på mage och tar sig runt i en cirkel och han kan sitta med lite hjälp. Det märks att det tar på krafterna, för dom senaste dagarna har han faktiskt sovit långa stunder på förmiddagen! 
 
Förra veckan var vi på BVC och nu väger han över 10 kilo. . .  Det gick fort! Han passar bäst i storlek 80 på kläderna, men det är lite olika beroende på klädmärke såklart. Två tänder har kikat fram nere i munnen, så på den punkten är han tidigare än storasyster! 
 
Eftersom han börjat rulla runt har jag bytt säng, från bedside cribben till Gerdas (och min mammas) gamla spjälsäng! Fast han gillar fortfarande bäst att trängas med mig i stora sängen, såklart. Vi har även bytt till sittdelen på vagnen, jag drog lite på det pga sentimentala känslor. Men han trivs himla bra med att kunna sitta upp i vagnen när vi är ute och leker med Gerda. 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0