Lucian.

 Vilken lucia-helg vi haft! Det började i fredags, på själva lucia-dagen, då tittade vi på Luciafirande på teven på morgonen och båda barnen satt fängslade iallafall en stund! På eftermiddagen lekte Gerda och kusin William Luciatåg och farmor, farfar, Tage och jag fick höra en himla massa luciasånger! Ganska skrikiga såna. . .
 
Och igår var jag och Gerda iväg på Julmarknad på frälsningsarmén (där vi brukar gå på rytmik/öppna förskolan) för barnen skulle få vara med och sjunga några låtar under Lucia-firamdet. Gerda kunde knappt vänta att få gå fram och sjunga med dom stora barnen, trodde hon skulle bli blyg och mammig men icke. När det var slut blev hon sur och ville att Lisa (ledaren) skulle spela mer så att Gerda kunde stå framme på scenen och sjunga. Lyckan när snälla Lisa gjorde detta lite senare!
 
Resten av eftermiddagen hemma tvingade Gerda M att vara stjärngpsse och lussa med henne och idag har det lussats för mormor och morfar! Nu  kan vi minsann Luciasången riktigt bra! 
 
Så gullig dock, och mors barn, jag älskade också Lucia när jag var liten!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0