på stan!

Idag var en stor dag, jag var på stan med mina två små i mer än två timmar! Jag undviker ju oftast att göra sånt, av bekvämlighet och skräck osv, men idag blev det tvunget att åka iväg. Jag hade egentligen tänkt ha en skön hemmadag, som vi brukar på måndagar, men så är M sjuk och skulle stanna hemma. Gerda ville gärna leka Lucia mm med pappan och det var han inte pigg på. . . Och jag i min tur var INTE pigg på att underhålla barn för att hon inte skulle störa sjuklingen, så jag bestämde att vi skulle åka iväg en stund. Så vi lekte på nya lekplatsen mitt i stan, fikade i Missionskyrkan och gick till biblioteket. Hela förmiddagen gick mycket över förväntan! Ingen spydde och ingen dig och mitt tålamod behövdes inte prövas så värst mycket. Tänka sig, att jag kan tänka mig göra om det. Fast helst en dag det inte ösregnar. . . 
 
Fikade så gott fika! Här i Missionskyrkan var jag ofta när vi var små, mormor jobbade här då! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0