Tage 10 månader.

Tio månader har passerat i min lilla bebis liv. Typ bebis, han kan så himla mycket plötsligt. Vinka, säga mamma, hej och där, han kan dricka själv och nästan äta med sked och framför allt kan han retas och busa! Kasta grejer från matbordet är kul samt hälla ut katternas vatten, riva ur från kylen och diskmaskinen och leka med Ms colaflaskor i skafferiet. Han kryper snabbt och jag hinner knappt öppna dörren till skafferiet eller kylen innan han är där idag härjar. 
 
Han väger nästan tolv kilo och tänderna tittar fram i väldig fart. Vore skönt om det tog en paus och dreglet minskade en aning. . . 
 
Just nu är Tage i en fas när han helst ska se var jag är hela tiden, jan kryper efter mig som en liten hund. Men när vi är inom synhåll för varandra då grejar och leker han hur bra som helst för sig själv. Och när Gerda är hemma vill han såklart vara med och leka där hon är.
 
Vi (hehe mitt initiativ) har påbörjat projektet att pappa-ska-somna-bebis, det har gått över förväntan så här efter två kvällar! Det blir himla skönt att inte behöva lägga två barn själv varje kväll! 
 
Åh man får såna gosiga blöta pussar från Tage! Nu hoppas jag han slutar snöra lagom till jul, det har varit en himla snorig december! 
 
 
Morgonpigg och snorig!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0