familj på fyra.

Dagarna går, vi har varit en familj på fyra i snart två veckor och kanske börjar vi vänja oss? Nja, än så länge har livet varit ganska sig likt och inte särskilt kaosigt. Kanske mest för att Tage har sovit mycket och varit en smidig bebis, men också för att vardagen liksom måste rulla på när en Gerda finns.Jag städar, lagar mat och tvättar precis som vanligt och det blir inte samma bebisbubbla som när Gerda föddes. Då dröjde det länge innan jag ansåg mig ha tid att göra köttbullar eller baka bröd! 
 
Så ja, Tage är alltså ett smidigt spädbarn än så länge. Sover och äter, först nu har vi börjat fått se ögonen lite mer öppna. Han sover gott både i vagnen ute, i soffan och i moseskorgen. Han står tålmodigt ut med lite hårdhänta pussar och sällskap vid bröstet när han äter. Men det går över förväntan med Gerda! Hon är väldigt förtjust i lillebror och vill gärna hålla, gosa och pussa. Även om hon är lite hårdhänt ibland och blir sur när vi säger nej och försiktigt. Hon har dessutom fått fler utbrott än vanligt och är väldigt trött på kvällarna, det har säkert med storasysterrollen att göra tänker jag. 
 
Som det brukar vara, antar jag, så blir det så att M roar Gerda medan jag hänge med Tage eller städar/lagar mat/med mera. Mer sällan vilar jag tyvärr, borde definitivt sitta mer i soffan än jag gör. Jag är ju mycket piggare, men känner mig väääldgt svag i ryggen och får ont efter ett tag. Jag försöker komma ut på promenad en stund varje dag och jag borde absolut börja med mamma-mage-appen igen. Snart!
 
Så just nu känns tvåbarnslivet okej, får se hur det blir när M börjar jobba igen. Det blir säkert lite svettigt!
 
 
Första kvällen hemma! 
 
Kolla gosigaste kinderna! Och ja, alltid en handduk i närheten pga bebisspyor. . . 
 
Gerda och Tage gosar! Eller Gerda gosar och Tage står ut, hehe.
 
På kvällarna brukar Tage vilja ta igen eventuella missade måltider samt kroppskontakt. . . 
 
Idag fick han bada första gången! Han verkade tycka att det var himla trevligt, inte en ledsen min förrän det var dags att gå upp igen :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0