vecka 40 och tänka på annat.

Vecka 40 och det är bara några dagar, eller veckor, kvar på den här graviditeten. Tycker inte att magen ser så himla stor ut på bild, men visst hänger den ner en del! Magen mår bra, jag sover inte så bra för både ligga, sitta och stå är obekvämt. 
 
 
 
 
 
 
Men det är svårt att tänka på mig själv just nu och att det ska komma en bebis snart känns lite smått olägligt. Min finaste mormor har blivit sjuk. Hon har varit sjuk i några veckor, men ingenting har gått som vi tänkt oss och nu är det troligtvis inte många dagar eller ens timmar vi har henne kvar. Den senaste veckan har jag varit på sjukhuset så mycket jag orkat med. Men visst är det svårt att både vara barnbarn och mamma till en snart treåring samtidigt som jag har en färdig bebis i magen. Det är såklart inte vad jag önskat.
 
Som det inte räcker fick jag höra idag att min farmor gått bort. Hon var gammal och det var väntat. Jag har inte samma relation till min farmor som min mormor, men såklart väcker det tankar om allt möjligt. 
 
Ja sånt är livet. Jag är så himla trött och samtidigt så rastlös. Vet inte vad jag vill göra, förutom sova gott en hel lång natt. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0