astrid lindgrens värld.

Här kommer massa bilder från när vi (Magnus, Gerda, Tage, jag,Lotta, Stina, Maja, Sebbe och Sebbes systerdotter Filippa ) var på Astrid Lindgrens Värld söndag-måndag! Det var himla trevligt, tror vi vuxna hade minst lika kul som barnen. Vi var där i två dagar och sov på ett himla bra hotell natten emellan. Vädret var på våran sida nästan hela tiden, lagom svalt och bara några skvättar regn.
 
Gerda hade jätteroligt, kul att Sebbes systerdotter följde med också, dom fann varandra snabbt och hade väldigt kul ihop. På söndagkvällen åt vi god buffé på hotellet och morgonen efter ännu godare frukost! Minns min egna första hotellfrukost, då åt jag typ en skorpa. Så jag hade inga höga förväntningar på Gerda och ätandet, men hon slog mig iallafall och åt faktiskt melon och flingor också! Haha. 
 
Det är så himla fint på ALV, man kan ju gå runt och bara titta på allt mysigt och massa fina blommor och rabatter hade dom också. Vuxenpoäng till mig som intresserar mig av sånt, hehe. Så vill jag ju göra om allt hemma så att det ser ut som hos Tant Berg eller Lotta på Bråkmakargatan. . .  Fattigt blev det i plåmboken också, det fanns en heeeel butik med bara Pippi-grejer! 
 
Den här resan är jag absolut sugen på att göra om typ varje år, särskilt om alla syskonen följer med. Det var himla trevligt att umgås på lite annat vis än vanligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0