regnig måndag.

Idag har det varit en riktigt regnig måndag, och på det är jag förkyld! (Tänk när man kunde vila bort förkylningar. . .) Solen har kommit fram tillräckligt länge så att man fått lite hopp om dagen, men två minuter senare har det börjat ösregna eller hagla. Så det fick bli en innedag! Iförmiddags bakade jag bröd (min nya hobby), Gerda badade och jag klippte/ansade hennes hår och däremellan kollade Gerda teve och jag plockade. Och tog hand om Tage såklart, han tog först en tupplur i sängen och sen en ute i vagnen. 
 
Efter lunch var jag ganska trött och förbi på mammalivet med förkyldning, barngnäll och regn, men som tur var hörde Jennifer av sig och kom förbi med Aston och Inez. Vi fikade och stora barnen bråkade en del och vi var glada när M kom hem och agerade lekfarbror en stund! Då fick vi dricka te och klaga på livet i lugn och ro. 
 
När Jennifer och barnen åkt hann jag ut en kort promenad innan det började regna igen. Den promenaden var himla skön och välbehövlig! 
 
måndagsstöket. . .
 
Och gos med Tage då och då! 
 
Imorgon blir det en utflykt utanför hemmet medan Gerda är på förskolan. Jennifer och jag ska gå en promenad och sen fika på Vimpeln, hurra vad kul! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0