tage tre månader!

Allvarligt talat är jag sugen på att pausa tiden nu, för Tage är såååå söt och behändig! Liten och sover mycket, men har börjat skratta och går att roa en liten stund med roliga saker i babygymmet och så. Han har gosiga kinder och hans lilla mun luktar så gott! Japp, jag är nog ganska kär i honom minsann.
 
Jag anar att Tage kommer bli en glad gubbe med humor, han skrattar redan när man busar med honom. Gerda var mycket mer svårflörtad! Tage skrattar nästan så fort jag tittar på honom. Däremot är han nog inte särskilt fysisk, han har inte gjort den insta lilla antydan till att vilja rulla runt och nästan varje gång jag lägger honom på mage, så passar han på att vila kinden. Men han är en stadig karl annars, så jag bekymras ej.
 
På dagarna äts och sovs det en hel del fortfarande, lite olika dag från dag. Ibland två långa pass och ibland fler kortare. Det är inte lätt för honom som ofta måste bli störd i sin sömn pga att modern (jag) har tider att passa på förskola och så vidare. Men han ör oftast ganska glad och gosig nu för tiden när han är vaken! Han brukar få sitta i stolen och titta på medan vi äter eller jag grejer i köket, ligga i sin säng och spana in mobilen som hänger i taket eller leka med babygymmet. Det har han börjat vifta med! När inget av detta är roligt längre får man pussas en stund och ge lite mera mat och sen börja om eller så är det sovdags igen.
 
På kvällarna somnar han oftast vid sju-åttatiden. Ibland är det lite gnäll innan av nån anledning, han kanske bara vill ha lite odelad uppmärksamhet? Det är ju inte så ofta han får det faktiskt. M är borta ibland på kvällarna och då brukar det gå bra att ha med Tage medan jag nattar Gerda, ibland blir det två flugor i en smäll och Tage somnar i knät. Skönt tycker jag!
 
På torsdag ska vi tiil BVC och väga och mäta, gissar på  att han närmar sig 7,5 kg kanske? Och så blir det sprutor också, så skoj ska vi ha det!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0