senaste.

 
 
Senaste månaden gick fort, den färgglada hösten som.jag älskar var snabbt över och nu är det novembergrått. Jag räknar ner dagarna tills det är okej att börja julmysa och det blir nog ganska snart. 
 
 
Småbarn bryr ju sig inte om att det är grått väder, dom behöver komma ut ändå. Oftast går jag och hämtar Gerda efter förskolan och så är vi ute en stund då, tills Tage inte vill sitta i vagnen mer eller mor Lisa fryser för mycket. Jag ska nog investera i varma utekläder tror jag nog! 
 
 
 
Vi tillbringar mycket tid i köket, tycker man inte gör annat än äter, eller ja, försöker få alla att äta. Måltiderna har inte varit helt frid och fröjd, Tage vill helst äta själv och Gerda är ganska petig med maten just nu. Ena dagen älskas pasta och andra potatismos och sen tvärtom igen. Och katastrofen när mor kokar makaroner istället för pasta.
Hej och hå, jag blir ofta gråhårig och längtar efter att få äta en måltid ensam i lugn och ro! 
 
 
 
Men det är bara se glad ut när man får en unge i knät! 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0