Tage 2 år.

Nyfödd Tage.
 
 
 
Idag fyller Tage 2 år och det verkar som att han får ha dagen för sig själv. 
Tage, min lilla klump. Han ska stora klump. Han är väldigt mammig just nu, men pappan går bra att leka med. Tage vill gärna sitta i knät och kramas, speciellt när jag försöker vila. Och vid nattning ska jag alltid sitta på golvet bredvid sängen. 
Tages stora idol är farfar med tillhörande traktor och bil. Japp, det bästa Tage vet är fordon. Hur det nu blivit så? 
Allt Gerda gör är också roligt att vara med på. Gerda gillar oftast att leka med Tage, förutom när han förstör och det är ju inte sällan. . . 
 
 
 
Barnen började inte förskolan förrän vid nio så vi hade en lugn morgon hemma och Tage fick några få men utvalda presenter. Men den bästa presenten har tyvärr inte kommit än, så den får han senare. 
 
Medan dom var på förskolan var jag hos barnmorskan för sista gången (konstig tanke) och hade en lugn stund varvat med lite städ. Jag hämtade barnen vid 14 och sen hade M med sig hamburgare när han kom hem. Sen kom farmor och farfar och vi fikade tårta. Hade köpt en fryst schwartzwald-tårta och den gick hem hos Tage som annars hellre äter digestive-kex. 
 
 
 
Firad på förskolan också.
 
 
Mer storslaget firande än så blir det inte i år. Men tills nästa år hoppas jag vi har två ungar att fira i februari! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0