ut och köp gran.

Nu är granen färdig, tror jag. Den har pyntats lite succesivt den senaste veckan. I år bleb det, förutom dom vanliga kulorna, virkad stjärnor! Fint, tycker jag.
 
I år hade jag ovanligt många grenar i granen att pynta. Anledning? Jo, jag har köpt granen! Inte på torget, men hemma i Ornunga av några som odlar och säljer julgranar. Hundrafemtio kronor för en gran, det är ju knappt värt att gå ut i skogen själv och leta när det är så billigt att köpa! Om man nu känner att man kan vara utan själva upplevelsen av naturen och skogen. . .  Och det kunde jag i år. Men något jag inte gjorde innan jag köpte granen var att informera M. Han tycker att det är en hädelse mot hans förfädrar att inte hugga granen i släktskogen. Jag tycker han är fjantig, att ha skog är inte detsamma som att ha julgranar. Nu sponsrade jag ju några andra bönder, och det är väl bra gjort tycker jag. Jo, M blev förfärad en stund över den köpta granen, men han kom ganska snabbt över det.
 
Och fin är den!
 
 
 
 
 Och kom igen, kolla här M och säg att dina granar är bättre!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0